Της ΑΡΙΣΤΕΑΣ ΜΠΟΥΓΑΤΣΟΥ
Διέλυσαν τη σύμβαση του προαστιακού με την εργοληπτική τρόικα των Siemens AG-ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ από την περασμένη Δευτέρα και το κρύβουν!
Αντίθετα, μετά μανίας προπαγάνδιζαν επί μήνες πώς διακόσιοι μηχανοδηγοί με υψηλές αποδοχές βούλιαξαν τη χώρα, γιατί πρέπει να κλείσει ο μισός σιδηρόδρομος στις μέρες του ΔΝΤ και πως οι σοφές μετατάξεις των ΟΣΕτζήδων στις εφορίες αρχαιοτήτων θα αποκαταστήσουν τη δημοσιονομική τάξη!
Το Δ.Σ. του ΟΣΕ, λοιπόν, αποφάσισε προ μιας εβδομάδας τη διάλυση της σύμβασης που είχε συνάψει με την προαναφερθείσα κοινοπραξία για το έργο του προαστιακού σιδηροδρόμου στα τμήματα Πειραιάς-Αθήνα-Τρεις Γέφυρες- ΣΚΑ-Αχαρνές-Τρεις Γέφυρες-Λιόσια, στο οποίο προβλεπόταν και κατασκευή ηλεκτροκίνησης-σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης.
Η περιβόητη σύμβαση 994, αξίας 161,4 εκατ. ευρώ, είχε υπογραφεί τον Απρίλιο του 2005, το έργο χαρακτηριζόταν και τότε ολυμπιακό (!), είχε δοθεί έκπτωση-ρεκόρ (0,964%), κορόιδευαν όλη την κοινωνία ότι είχαν περιβαλλοντικές μελέτες και συμφωνήθηκε ότι όλα θα παραδίδονταν τον Δεκέμβριο του 2005! Δηλαδή 8 μήνες μετά!
Παρήλθαν έξι χρόνια από τότε. Στην κοινοπραξία δόθηκαν αλλεπάλληλες παρατάσεις. Μια ντουζίνα ακριβώς. Από διαφορετικές διοικήσεις του ΟΣΕ, που υπέθαλπαν το έγκλημα, και από δύο διαφορετικές κυβερνήσεις -της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ, που μέσω των εκάστοτε εποπτευόντων (τον ΟΣΕ) υπουργών Μεταφορών ή Υποδομών (τέσσερις τουλάχιστον) συναινούσαν στη μετατροπή της σύμβασης 994 σε μνημείο διαπλοκής και διασπάθισης κρατικού χρήματος.
Από την περασμένη Δευτέρα το έργο αυτό είναι και επισήμως ένα παρατημένο εργοτάξιο, οι πολίτες παραμένουν άνευ προαστιακού, οι πλιατσικολόγοι μπορούν να βρουν πολύτιμα υλικά ακόμη και μισοτελειωμένων συστημάτων τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης, ενώ η εργοληπτική παρέα οδεύει προς τη διεκδίκηση αποζημιώσεων.
Το έργο είναι μνημείο αδιαφάνειας (άλλο περιγράφεται στη σύμβαση που υποτίθεται ότι εκτελούνταν, άλλο προσδιόρισαν οι αποφάσεις του ΣτΕ και οι ύστερες μελέτες και άλλο εκτελούνταν), ενώ από τις αναθεωρήσεις τιμών που προβλέπονταν επήλθαν επί τόσα χρόνια επιβαρύνσεις περίπου 20 εκατ. ευρώ.
Τώρα η κοινοπραξία, που φέρεται να έχει εκτελέσει το 70% του τιμήματος του έργου, θα διεκδικήσει αποζημίωση βάσει δικαιωμάτων που έχει, και ο ΟΣΕ διά της ΕΡΓΟΣΕ θα επαναπροκηρύξει το εναπομείναν έργο.
Ποιος θα τρέξει να εγκαταστήσει νέο εργοτάξιο, πάντως, είναι ένα ζήτημα, όταν η Siemens-ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ το έχουν έτοιμο: και δεν θα προβούν στην παραμικρή δαπάνη.
Πάντως, το ποιος ωφελήθηκε από τον ατέλειωτο εργοληπτικό μαραθώνιο στις ράγες του προαστιακού είναι εύκολο να απαντηθεί.
Ασφαλώς, οι «άρχοντες» των δρόμων με τα διόδια (Αττική οδός και Ολυμπία οδός), που εισπράττουν τόσα χρόνια τα έσοδα από όσους υποχρεωτικά κινούνται σ’ αυτούς, επειδή δεν φτιάχτηκε ένα σύγχρονο δίκτυο προαστιακού, ώστε από τον Πειραιά μέχρι το αεροδρόμιο, τη Χαλκίδα και το Κιάτο να υπάρχει επιτέλους προαστιακό τρένο.
Αντ’ αυτού μακέτες, εξαγγελίες και πολιτικές αβρότητες στο πανίσχυρο κατασκευαστικό καρτέλ, που έχει και δεσπόζουσα θέση στα ΜΜΕ.
Πάντως, προς στιγμήν διαφαίνεται ότι στον ΟΣΕ πασχίζουν να κλείσουν γρήγορα τις εκκρεμότητες με τη σύμβαση 994, χρησιμοποιώντας τη συνδρομή και υπαλλήλων, που γνωρίζουν ότι πίσω από τα Πρωτόκολλα Παραλαβής Αφανών Εργασιών (ΠΠΑΕ) κρύβονται πληρωμές για έργα εκτός της σύμβασης!
Ποιος θα δώσει λογαριασμό για το τι έγινε και τι πληρώθηκε σ’ αυτό το δημόσιο έργο;
Ποιος θα υπολογίσει τι έσοδα χάνει ο ΟΣΕ τόσα χρόνια που ο προαστιακός είναι εργοτάξιο διαρκείας;
Η «Ε», σε προσεχή δημοσιεύματα, θα εμφανίσει ντοκουμέντα που δείχνουν το βρώμικο παρασκήνιο πίσω από τη σύμβαση του προαστιακού, τις διαβουλεύσεις μηνών μέχρι τη διάλυση της σύμβασης, τον ατέρμονο διάλογο με την κοινοπραξία, τις αξιώσεις της, και τους… χαρούμενους υπουργούς, που π.χ. το 2005 έστελναν ραβασάκια στα ΜΜΕ για το πόσο καλή και αναγκαία ήταν η σύμβαση…
Διέλυσαν τη σύμβαση του προαστιακού με την εργοληπτική τρόικα των Siemens AG-ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ από την περασμένη Δευτέρα και το κρύβουν!
Αντίθετα, μετά μανίας προπαγάνδιζαν επί μήνες πώς διακόσιοι μηχανοδηγοί με υψηλές αποδοχές βούλιαξαν τη χώρα, γιατί πρέπει να κλείσει ο μισός σιδηρόδρομος στις μέρες του ΔΝΤ και πως οι σοφές μετατάξεις των ΟΣΕτζήδων στις εφορίες αρχαιοτήτων θα αποκαταστήσουν τη δημοσιονομική τάξη!
Το Δ.Σ. του ΟΣΕ, λοιπόν, αποφάσισε προ μιας εβδομάδας τη διάλυση της σύμβασης που είχε συνάψει με την προαναφερθείσα κοινοπραξία για το έργο του προαστιακού σιδηροδρόμου στα τμήματα Πειραιάς-Αθήνα-Τρεις Γέφυρες- ΣΚΑ-Αχαρνές-Τρεις Γέφυρες-Λιόσια, στο οποίο προβλεπόταν και κατασκευή ηλεκτροκίνησης-σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης.
Η περιβόητη σύμβαση 994, αξίας 161,4 εκατ. ευρώ, είχε υπογραφεί τον Απρίλιο του 2005, το έργο χαρακτηριζόταν και τότε ολυμπιακό (!), είχε δοθεί έκπτωση-ρεκόρ (0,964%), κορόιδευαν όλη την κοινωνία ότι είχαν περιβαλλοντικές μελέτες και συμφωνήθηκε ότι όλα θα παραδίδονταν τον Δεκέμβριο του 2005! Δηλαδή 8 μήνες μετά!
Παρήλθαν έξι χρόνια από τότε. Στην κοινοπραξία δόθηκαν αλλεπάλληλες παρατάσεις. Μια ντουζίνα ακριβώς. Από διαφορετικές διοικήσεις του ΟΣΕ, που υπέθαλπαν το έγκλημα, και από δύο διαφορετικές κυβερνήσεις -της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ, που μέσω των εκάστοτε εποπτευόντων (τον ΟΣΕ) υπουργών Μεταφορών ή Υποδομών (τέσσερις τουλάχιστον) συναινούσαν στη μετατροπή της σύμβασης 994 σε μνημείο διαπλοκής και διασπάθισης κρατικού χρήματος.
Από την περασμένη Δευτέρα το έργο αυτό είναι και επισήμως ένα παρατημένο εργοτάξιο, οι πολίτες παραμένουν άνευ προαστιακού, οι πλιατσικολόγοι μπορούν να βρουν πολύτιμα υλικά ακόμη και μισοτελειωμένων συστημάτων τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης, ενώ η εργοληπτική παρέα οδεύει προς τη διεκδίκηση αποζημιώσεων.
Το έργο είναι μνημείο αδιαφάνειας (άλλο περιγράφεται στη σύμβαση που υποτίθεται ότι εκτελούνταν, άλλο προσδιόρισαν οι αποφάσεις του ΣτΕ και οι ύστερες μελέτες και άλλο εκτελούνταν), ενώ από τις αναθεωρήσεις τιμών που προβλέπονταν επήλθαν επί τόσα χρόνια επιβαρύνσεις περίπου 20 εκατ. ευρώ.
Τώρα η κοινοπραξία, που φέρεται να έχει εκτελέσει το 70% του τιμήματος του έργου, θα διεκδικήσει αποζημίωση βάσει δικαιωμάτων που έχει, και ο ΟΣΕ διά της ΕΡΓΟΣΕ θα επαναπροκηρύξει το εναπομείναν έργο.
Ποιος θα τρέξει να εγκαταστήσει νέο εργοτάξιο, πάντως, είναι ένα ζήτημα, όταν η Siemens-ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ το έχουν έτοιμο: και δεν θα προβούν στην παραμικρή δαπάνη.
Πάντως, το ποιος ωφελήθηκε από τον ατέλειωτο εργοληπτικό μαραθώνιο στις ράγες του προαστιακού είναι εύκολο να απαντηθεί.
Ασφαλώς, οι «άρχοντες» των δρόμων με τα διόδια (Αττική οδός και Ολυμπία οδός), που εισπράττουν τόσα χρόνια τα έσοδα από όσους υποχρεωτικά κινούνται σ’ αυτούς, επειδή δεν φτιάχτηκε ένα σύγχρονο δίκτυο προαστιακού, ώστε από τον Πειραιά μέχρι το αεροδρόμιο, τη Χαλκίδα και το Κιάτο να υπάρχει επιτέλους προαστιακό τρένο.
Αντ’ αυτού μακέτες, εξαγγελίες και πολιτικές αβρότητες στο πανίσχυρο κατασκευαστικό καρτέλ, που έχει και δεσπόζουσα θέση στα ΜΜΕ.
Πάντως, προς στιγμήν διαφαίνεται ότι στον ΟΣΕ πασχίζουν να κλείσουν γρήγορα τις εκκρεμότητες με τη σύμβαση 994, χρησιμοποιώντας τη συνδρομή και υπαλλήλων, που γνωρίζουν ότι πίσω από τα Πρωτόκολλα Παραλαβής Αφανών Εργασιών (ΠΠΑΕ) κρύβονται πληρωμές για έργα εκτός της σύμβασης!
Ποιος θα δώσει λογαριασμό για το τι έγινε και τι πληρώθηκε σ’ αυτό το δημόσιο έργο;
Ποιος θα υπολογίσει τι έσοδα χάνει ο ΟΣΕ τόσα χρόνια που ο προαστιακός είναι εργοτάξιο διαρκείας;
Η «Ε», σε προσεχή δημοσιεύματα, θα εμφανίσει ντοκουμέντα που δείχνουν το βρώμικο παρασκήνιο πίσω από τη σύμβαση του προαστιακού, τις διαβουλεύσεις μηνών μέχρι τη διάλυση της σύμβασης, τον ατέρμονο διάλογο με την κοινοπραξία, τις αξιώσεις της, και τους… χαρούμενους υπουργούς, που π.χ. το 2005 έστελναν ραβασάκια στα ΜΜΕ για το πόσο καλή και αναγκαία ήταν η σύμβαση…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου